اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی تولید 1500 میلیارد تومان محصولات کشاورزی در دشت تجن

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: آبی که در پشت سد شهید رجایی امسال ذخیره شده امکان تولید محصولات کشاورزی به ارزش بیش از یک‌هزار و 500 میلیارد تومان را در پایین‌دست خواهد داشت که سالی پربرکت را برای کشاورزان دشت تجن رقم خواهد زد.

پیش‌بینی تولید 1500 میلیارد تومان محصولات کشاورزی در دشت تجن

خبرگزاری فارس مازندران|زمین خالی را که اگر رها کنیم تبدیل به شالیزار نمی‌شود، اگر زمینی سبز شد باید بدانیم که سرسبزی‌اش را مدیون کشاورزی است که تمام قد پشتش ایستاده و رنج شبانه‌روزی کشیده است.

 

این روزها، روزهای کشت و کار کشاورزان است، روزهایی که دست‌های ترک‌خورده، شانه‌های خسته شالیکاران و چشم‌های نگران‌شان به‌دنبال نقطه امید می‌گردد، نقطه‌ای که بتوانند به آن تکیه کنند و با خیالی آسوده بذرهایشان را در دل زمین بنشانند.

شرایط خوب و پرآب سد شهید رجایی ساری که ۵۰ هزار هکتار را تحت پوشش قرار داده است امسال خیلی خوب توانسته شالیکاران را دلگرم کند.

 

نکته مهم این است این سد قبل از آغاز فصل زراعی از شرایط خوب و پرآبی برخوردار بود درحالی‌که در اول اردیبهشت ماه سال ۹۸ بعد از حسرت ۶ ساله سرریز شد که خبر خوشی برای کشاورزان دشت ۵۰هزار هکتاری تجن ساری بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: آبی که در پشت سد شهید رجایی امسال ذخیره شده امکان تولید محصولات کشاورزی به ارزش بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در پایین‌دست خود را رقم خواهد زد.

 

محمدابراهیم یخکشی افزود: همچنین ۶ واحد نیروگاه برق آبی آن به‌دلیل وارد مدار بهره‌برداری شدن زودهنگام آنها در اوایل اسفند ماه سال ۹۸، رکورد جدیدی را طی دوران بهره‌برداری در تولید انرژی برق آبی به ثبت خواهند رساند.

وی تصریح کرد: آب ذخیره شده امسال حدود ۳۰ میلیون متر مکعب این سد با توجه به تکمیل و بهره‌برداری تصفیه خانه آب شرب ساری به یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در اواخر سال گذشته در اختیار شهروندان ساروی برای مصرف آب شرب قرار می‌گیرد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: البته در کنار این مسائل نقش مهم سدهای استان در کنترل و مدیریت سیلاب نمی‌توان انکار کرد که دریچه سدها امسال کنترل بسیار خوبی در مدیریت سیلاب‌های زمستانه و بهاره بوده است.

به گزارش فارس،سد شهید رجایی ساری طی دوران بهره‌برداری ۲۳ ساله خود برای هفتمین بار سرریز کرد که خبر نویدبخشی برای کشاورزان همزمان با آغاز فصل زراعی بود.

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول